6 wskazówek do pokonania stresu egzaminacyjnego

Czas badania może być super stresujące, a czasami bez względu na to, jak bardzo starasz się zachować spokój. Dowiedz się, jak zmniejszyć stres dzięki tym wskazówkom!

Ach, ten stary znajomy węzeł w twoim żołądku, który mówi Ci, że nadchodzą egzaminy. Podczas gdy niektórzy ludzie lubią wierzyć, że odrobina stresu może być dobra dla Ciebie wokół czasu egzaminów, nauka sugeruje inaczej.

Kiedy jesteśmy zestresowani, nasze mózgi uwalniają wysoki poziom kortyzolu, który zasłania sposób, w jaki myślimy i przeszkadza nam w racjonalnych myślach. Dlatego podkreślanie tego, co się dzieje, może doprowadzić do tego, że w dniu egzaminu będziesz gorzej wykonywał swoje obowiązki.

Podjęcie kroków w celu odstresowania zwiększy Twoją produktywność, pomoże Ci wchłonąć więcej informacji, które bierzesz pod uwagę i powstrzyma Cię przed załamaniem.

Wypracowanie codziennej rutyny i trzymanie się jej jest również dobre dla duszy, ponieważ będziesz czuł się o wiele większą kontrole nad tym, jak Twój dzień się kończy. Pamiętaj, aby brać pod uwagę regularne przerwy, ponieważ to Cię zrelaksuje.

W miarę postępów przygotowań, zaznacz tematy, które już ukończyłaś/eś – da Ci to małe poczucie dążenia do celu, wiedząc, że coś skończyłaś/eś i zmierzasz do mety.

Jeśli masz więcej niż jeden egzamin do rozwiązania, narysuj prosty diagram z datami każdego egzaminu i jak wiele tematów musi obejmować każdy z nich. To daje jasny obraz tego, ile czasu trzeba poświęcić na każdy temat egzaminacyjny i kiedy trzeba zacząć przegląd, więc nie będzie żadnych przykrych niespodzianek.

Ustalenie priorytetów w zakresie czasu, tematów i obciążenia pracą pomoże zredukować poziom stresu, ponieważ będziesz w stanie upewnić się, że naprawdę ważne rzeczy są wykonane – i to we właściwym czasie.

Ćwiczenie i dobre jedzenie

Tak, wiemy, że jesteś wyczerpany. Czasami pomysł ćwiczenia w czasie dużego stresu jest jak ostatnia rzecz, którą chcesz zrobić, ale gwarantujemy, że po jego zakończeniu poczujesz się lepiej.

Ćwiczenie powoduje, że krew płynie szybciej, a serce pompuje wydajniej – w wyniku czego w pewnym sensie „budzisz się w środku”. W rezultacie, kiedy już przestaniesz, będziesz bardziej czujny niż przedtem.

Daj sobie chwilę, aby wyjść pobiegać, iść na siłownię lub po prostu wykonać krótką pracę w sypialni. Ćwiczenia są sprawdzonym lekiem na stres, ponieważ wypełnia mózg endorfinami, które są hormonami szczęścia.

Jedzenie odpowiednich pokarmów w stresujących czasach jest również absolutnie niezbędne dla zdrowia psychicznego. Nie tylko udowodniono, że te przekąski zmniejszają stres, ale także zwiększają wydajność mózgu!

Unikać mediów społecznościowych

To będzie trudne dla wielu studentów, ale jeśli będziesz mógł rozstać się z ukochanym Instagramem przez kilka dni, to zdziała cuda dla Twojego poziomu stresu.

Sprawdzanie Facebooka podczas okresu weryfikacji jest najgorszym możliwym rodzajem zwlekania, ponieważ wszyscy wiemy, jak szybko czas znika, gdy przeglądasz kanały informacyjne.

Ponadto, wielu Twoich przyjaciół będzie na tej samej łodzi, więc prawdopodobnie będą dużo mówić o tym, ile się uczą. Może to spowodować jeszcze większy stres lub przynajmniej wpłynąć na to, ile czasu poświęcasz na naukę.

Proszę spojrzeć z innej perspektywy.

Być może łatwiej to powiedzieć niż zrobić, ale postaraj się nie dać sobie tak ciężko. Robisz, co w twojej mocy i to jest najlepsze, co możesz zrobić! Miej oko na szerszą perspektywę i pamiętaj, że jeden słaby wynik nie jest końcem świata.

Stawianie się pod dużą presją będzie miało tylko negatywny wpływ, a tak samo banalne jak to, martwienie się naprawdę niczego nie rozwiąże.

Bycie dobrym dla siebie podczas okresów wysokiego stresu może dać Ci trochę więcej motywacji do cięższej pracy, więc spróbuj zrelaksować się na masażu, aby rozweselić się lub wyjść na kolację z przyjacielem.

Prawdopodobnie udało Ci się zaoszczędzić trochę pieniędzy dzięki temu, że nie wychodzisz za dużo podczas okresu egzaminacyjnego, więc teraz jest czas, aby go spędzić!

Odstaw kofeinę, alkohol i nikotynę

Wiemy, wiemy, że odstawianie kawy podczas egzaminu wydaje się zadaniem niemożliwym. Jak zamierzasz nie zasnąć na tyle długo, aby zapamiętać 300-stronicowy podręcznik bez Twojej dobrej przyjaciółki – kofeiny, która pozwoli Ci przetrwać? Albo zaufane papierosy, które pomogą Ci się potem zrelaksować?

Cóż, kofeina jest środkiem pobudzającym i raczej zwiększy poziom stresu niż go zmniejszy. To samo dotyczy nikotyny. Unikać picia więcej niż jednej filiżanki kawy dziennie i ograniczyć papierosy. Jeśli nie możesz ich całkowicie odstawić, spróbuj przynajmniej ograniczyć. Zawsze możesz spróbować zamienić kawę na herbatę ziołową lub wodę, które pozwolą Twojemu ciału lepiej radzić sobie ze stresem. I zamienić papierosy na gumę do żucia!

Może się to wydawać oczywiste, ale staraj się też unikać alkoholu podczas egzaminów. Alkohol może działać jako środek depresyjny spożywany w dużych ilościach oraz jako środek pobudzający spożywany w mniejszych ilościach. Żadna z nich nie jest pomocna, ponieważ obie strony zwiększą poziom stresu! Wycięcie wszystkich tych substancji poprawi również jakość snu, co ułatwi również zarządzanie stresem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *