Programy, których możesz użyć przy pisaniu pracy magisterskiej.

Podczas pracy magisterskiej używam wielu narzędzi do porządkowania swoich myśli, istotnych informacji i zasobów związanych z moimi badaniami. Nie obejmują one narzędzi, których używam do tworzenia/kodowania, odnosze się tylko do rzeczy związanych z pisaniem rozprawy i notatek, które robię.

OneNote

OneNote jest głównym narzędziem, którego używam do spisania wszystkich moich myśli związanych z moją pracą dyplomową i tym, co jest omawiane na spotkaniach z moim prowadzącym. Używam systemu Windows, ze względu na jejgo prostotę i kilka funkcji, które posiada. Otwiera się bardzo szybko na moim komputerze. Wykorzystuję sekcję pracy dyplomowej, a następnie organizuję wszystkie informacje (np.: notatki ze spotkań) na stronach i podstronach dla każdego spotkania z moimi przełożonymi i innych powiązanych rzeczy.

TeXstudio

Używam LaTeX do pisania pracy dyplomowej. TeXstudio jest narzędziem, którego używam do pisania dokumentu w trybie offline. Wdrożenie lateksu, którego używam to MiKTeX, którego potrzebowałem do pracy nad TeXstudio. Istnieją inne narzędzia przydatne do pisania dokumentów LaTeX, które działają online i umożliwiają współpracę w czasie rzeczywistym, takie jak Overleaf i ShareLatex. Kiedy muszę pracować nad mniejszym dokumentem i muszę współpracować w czasie rzeczywistym, mam tendencję do używania Overleaf.

Mendeley

Używam Mendeleya, by oszczędzać wszystkie dokumenty związane z pracą dyplomową. Uwielbiam to narzędzie, ponieważ mogę łatwo przeglądać konkretne słowa kluczowe na wszystkich tekstach. Podkreślam również wszystkie ważne części dokumentów, tak żebym mógł je później przejrzeć. Na marginesie, jeśli rozpoczynasz rozprawę doktorską i chcesz szukać treści, strony te mogą pomóc Ci je znaleźć: IEEE Xplore Digital Library; Google Scholar; ACM Digital Library.

Dropbox

Używam Dropbox do udostępniania wszystkich wersji rozprawy i dokumentów projektowych. Żeby moi prowadzący mogli prześledzić moje postępy i przejrzeć moją pracę. Używam również Google Drive do zapisywania ilustracji, które tworzę za pomocą kolejnego narzędzia, lub dokumentów Google Docs, które mogą być udostępniane innym.

Draw.io

Używam Draw.io do budowania diagramów i ilustracji w celu lepszego wyjaśniania pomysłów i koncepcji. Czuję, że jest to bardzo łatwe w użyciu i pozwala mi na szybkie tworzenie prostych diagramów. Zapisuję te diagramy na moim Google Drive.

Github

Używam funkcji Github Wiki i Issues do śledzenia moich badań i dokumentowania tego, czego się nauczyłem na tematy i projekty związane z pracą dyplomową. Jest to udostępniane moim przełożonym, aby mogli oni łatwo uzyskać do niego dostęp i udzielić informacji zwrotnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *